mandag 14. januar 2008

Bloggbakgrunn

Denne ble det gyselige rosa striper av.
Denne ble for urolig i forhold til teksten. Det er for mange ulike farger, fargekontraster og retninger i den.
Denne er ganske ok, men fortsatt for mange farger og for store kontraster, slik at teksten kommer for dårlig fram i forhold.
Her har jeg tatt bort orange og dempet lys-mørkekontrasten, samtidig som det blir litt liv med den friske grønnfargen.
Jeg syns det ble for kalde farger, for mye blått og grått, så jeg varmet opp fargene til en mørklilla og prikkene er mer gulaktige enn på den forrige. Kontrastene en enda mer dempa, slik at jeg får de sterkeste kontrastene der hvor teksten er.
Til slutt fant jeg ut at jeg må ha hvit bakgrunn for teksten, og mørk tekst, ellers syns ikke bloggen min når jeg projiserer den opp på lerret i klasserommet. Og så dempet jeg fargekontrastene i bakgrunnsmønsteret enda mer. Pluss at jeg gjorde prikkene større, for at de ikke skulle ha for like størrelse som bokstavene.

Ingen kommentarer: